5 טיפים חשובים לפני שרוכשים אופניים.

5 טיפים חשובים לפני שרוכשים אופניים.

במהלך השנים נתקלנו במספר לא מבוטל של רוכבים שרכשו אופניים שאינם מתאימים להם כלל וכלל..

בכתבה הבאה ניתן לכם 5 טיפים לקנייה נבונה של אופניים.
להלן הטיפים..

  1. לפני שאתם מגיעים לחנות האופניים, עליכם לברר עם עצמכם מהם הצרכים שלכם בתור רוכבים. במילים אחרות, מהו אופי הרכיבה הצפוי (האם מדובר ברכיבת שטח, כביש, עיר, שטח אתגרי וכד’). אפשר לדבר על שלוש קטגוריות עיקריות בתחום הדו-גלגלי: אופני הרים, אופני כביש ואופני עיר. אופני ההרים מיועדים לרכיבות בחיק הטבע ובשבילי עפר, והם מצוידים בבולמי זעזועים ובגלגלים עבים ומחוזקים. אופני כביש מיועדים אך ורק לרכיבה על כבישים. הם קלי משקל, בעלי צמיגים דקיקים וניתן להגיע בעזרתם למהירויות גבוהות (ולכן הם מוכרים גם כ”אופני מרוץ”). אופני עיר דומים לאופני הרים, אלא שלעירוניים יש צמיגים חלקים, מבנה שלדה נוח יותר לעצירות מרובות וכידון רחב. אופני ההרים הם הסוג הנמכר ביותר בארץ ובעולם, וגם בהם יש תת-קטגוריות: אופני “זנב קשיח” – ללא בולם זעזועים אחורי, ואופני “שיכוך מלא” – להם יש בולם זעזועים מאחור ומלפנים. רוכבים מתחילים, שלא רואים את עצמם מדוושים בלב המדבר, יכולים להסתפק ב”זנב קשיח”, איתו יוכלו ליהנות גם בדרכי עפר קלות.
  2. יש לשים לב לאיכות האופניים – ולא רק להתפתות למחיר אטרקטיבי. לדוג’ – פרסומים רבים מבטיחים אופניים זולים עם בולם זעזועים אחורי – אך במקרים רבים תגלו שהוא כלל לא עובד.
    אל תסמכו על הכתוב בבלוגים. בלוגים יכולים להיות מאוד אינפורמטיביים בתוכנם, אך גם מאוד מוטים במסרים שהם מעבירים. אם אתם מבססים החלטתכם על קניית אופניים, היזהרו מאתרים ברשת.
    מצאו חנות אופניים מומלצת, מקצועית ועם שירות אמין ואדיב. ישנן חנויות רבות שיגרמו לכם להרגיש בבית, עם צוות עובדים שיכוון אתכם אל עבר האופניים המתאימים לכם ביותר. המבחן הנכון הוא אם הם שואלים אתכם שאלות רבות. אם כן- זוהי החנות בשבילכם. אין שום אפשרות שמישהו אשר לא יודע בדיוק מהן דרישותיכם מהאופניים, יציע לכם את האופניים המתאימים לכם ביותר. צמצמו את מבחר האופניים ברשימתכם לחברות אופניים שמיוצגות היטב באזורכם באמצעות חנויות מקצועיות ואמינות.
  3.  חשוב מאוד ואף מומלץ לקנות אופניים מחברות מוכרות. אנו ממליצים לשים לב לשני דברים: הראשון –  חשוב שיהיו למרכב האופניים כמה שיותר חלקי אלומיניום קלים. והשני -חשוב שחלקי המערכות (הילוכים ומעצורים) יהיו של חברות אמינות שניתן לטפל בהם, במידת הצורך.
  4. זנב קשיח” או “שיכוך מלא“? במידה ואתם רוכבים מתחילים שמחפשים “אופני כניסה” ( שטח/שבילים) חשוב שתדעו מראש שמחירי אופני כניסה טובים (זנב קשיח) נעים בין 1800 שקלים ל – 5000 שקלים. במידה ותקציבכם מוגבל המלצתי היא לקנות אופני זנב קשיח ולא אופני שיכוך מלא. במידה והפרוטה מצויה בכיסכם ותקציבכם מאפשר לכם לרכוש אופניים בתקציב של מעל 5000 שקלים, אנו ממליצים לכם לבחון את האפשרות לרכוש אופני שיכוך מלא. כמו שציינו קודם לכן, האופניים בהם בוחרים צריכים לשרת את המטרה של הרוכב. אם אתם רוכבים בשטח מהודק וחלק, אני ממליץ לכם ללכת על אופני זנב קשיח. אם אתם רוכבים בשטח טרשי, קופצני וטכני, לכו על אופני שיכוך מלא.
  5. בטיחות – לאחר שמצאתם את זוג האופניים המתאים לכם, חובה עליכם להצטייד בקסדה. קסדה זה לא גימיק! הקסדות באמת מצילות חיים. (קסדה היא האמצעי היעיל ביותר לצמצום פגיעות ראש היא מפחיתה עד 88% מפגיעות ראש ומוח(. גם הקסדות הזולות וגם היקרות מביניהן יגנו עליכם, ומה שחשוב הוא בעיקר ההתאמה המדויקת לראש – הן במידה והן בכוונון מדויק של הרצועות. רוכבי אופניים מתחילים סובלים פעמים רבות מכאבי צוואר, ואלה נגרמים כמעט תמיד מחבישת קסדה לא מתאימה. רוב הקסדות נמכרות עם רפידות נצמדות. כדאי להשתמש בהן כדי לגרום לקסדה להיות הדוקה. קסדה הדוקה היא קסדה שיכולה לזוז לא יותר מ-2.5 ס”מ בדחיפה קדימה ואחורה. החלק הקדמי של הקסדה צריך להיות מונח על המצח כך שלא יהיה רחוק יותר מרוחב שתי אצבעות מעל הגבות. הרצועה הדוקה כאשר ניתן להכניס אצבע אחת בלבד בינה לבין הסנטר. שימו לב! קסדה שהייתה בשימוש בעת פגיעה ונפילה חמורה צריכה החלפה.

נכתב ע”י  צוות Spin bike

המידע מעניין? שתפו עם חברים